2009-08-16 ? 16:55:34

Min trädgård

Min trädgård är om kvällarna upphöjd i dimmor. Dimmor som stiger
från sjön bakom huset. Solens strålar som värmt upp vattnet under
dagen och som sedan avdunstar och lämnar allt bakom slöjor.
Det känns som om hela världen är uppsvept i spetsgardiner.
Genom dimmorna hör man tranornas högljudda skorrande. Snart
flyger dom vidare söderut.





Men i trädgården växer det hallon.


och min sambo har planterat solrosor i rabatterna. En överaskning till mig.

trots att de sedan länge nu har slutat blomma så står fröstängerna kvar...

En silvergran och en rosenbuske pryder också trädgården nu.


Hoppas på rik blomning nästa sommar.
Kommentarer
Catrin

Vilken fin överraskning av din sambo att plantera solrosor. Kul att du är tillbaka - Sköt om dig!

2009-08-16 @ 22:01:35
URL: http://cacalacka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!