2009-06-02 ? 10:23:10

Fredag och hela helgen...

I fredags hade vi tjuvstart på morsdag. Detta firade vi med att ge mamma
en ny roter till datorn. (gulligt va?) Sen var vi till mormor och åt middag och
åt tårta. Vi gav henne dessa söta rosa blomster.



Senare på kvällen var jag bjuden på en sushikväll. Första gången jag åt
sådant och det var inte riktigt min smak. Men vi fick även japansk pannkaka
och det däremot var riktigt gott! Det är en pannkakssmet gjord på vatten
och sen fylld med vitkål och sidfläsk. Den serveras sedan med en takiyakisås
gjord på ketchup och soja. Sedan ringlas majonnäs över och krydda med
torkade gröna alger. Ska söka upp ett bättre recept senare.



Resten av helgen tillbringades med goda vänner. Discobowling, Johnny Cash
på Bistron med kaffe, goa vänner kring ett IKEA-bord och massa rött vin slutade
sedan med ett trångt dansgolv på en återöppnad krog. Roligt med lite annat.
Jag och sambon brukar nuförtiden bara gå runt i likadana ytterjackor och promenera.
Känns som om vi redan är bybor. =)

Ändrade planer: Norrlångträsk 11 juni! Snart snart åh vad jag längtar!
Kommentarer
Andie

Låter som en riktigt trevlig helg. Och blommorna var jättevackra.

2009-06-02 @ 15:17:13
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!