2009-06-23 ? 19:36:35

Full fläkt i solen

Idag har jag påbörjat förberedelserna. Har ringt Lantmäteriet,
besökt Jakt och Fiskes avdelning i Kiruna, varit på Jaktia och
handlat på Vildmarkshörnan.



Har inhandlat en karta, en kompass och två jukkasstickor. På söndag åker
jag och min sambo till fjälls där renkalvmärkningen pågår för fullt. Närmare
bestämt Pessinki. På måndag och tisdag ska jag hålla en överlevnadskurs
för barn. En grupp 3-6 år och den andra är för äldre. Vi ska gå igenom hur man
gör om man går vilse (för små barn), hur man använder karta och kompass,
allemansrätten, hur man bygger vindskydd och gör upp säker eld, vad man kan
äta i naturen och gå igenom naturapoteket. Blir riktigt roligt!

Imorgon blir det att handla konserver och packa skogsskjortan och sovsäcken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!