2010-04-26 ? 13:56:09

Jag önskar att jag kunde göra något nytt varenda dag

Det verkar som att mod är precis som motion, en färskvara man behöver öva på ofta.
Vågar man inte ställs upp för sig själv och våga ta nästa steg kontinuerligt, så är det
himla svårstartar att börja om från början igen.

Sen behöver man väl inte ens tala om vilken kick man får när man klarar saker som
man inte trodde man klarar av. Den kicken gör det så lätt att ta ta i nästa sak osv.

Just nu känns det som att jag är påväg åt rätt håll. Trodde aldrig jag skulle våga ringa
VDn för ett finskt bolag och snacka affärer. Men det gör jag. Jag trodde aldrig att jag skulle
boka möten med bankchefer och det gör jag visst också. Jag trodde aldrig jag skulle våga
satsa såhär helhjärtat utan att egentligen veta hur det kommer att gå.

Men man kan ju inte få mer än ett nej som värst och det är ju inte så himla farligt ändå.

Kommentarer
Catrin

Jaa heja! Visst är det så. Det värsta som kan hända är att man får ett nej och det är ju egentligen inte farligt alls.



Jag försöker tänka att alla de här högt uppsatta personerna med mycket makt (som kan kännas skrämmande för mig) är en helt vanliga människor precis som du och jag. Och när man man med tanken tar ner dom på jorden en stund så är det inte lika skrämmande längre.



Jag hoppas att det ska lösa sig för dig!

2010-04-26 @ 23:21:59
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Andie

Åh det låter spännande och snudd på att du håller på att starta ett företag kanske... Hursomhelst tycker jag att det är riktigt bra att utmana sig själv för det är ju på det sättet man lär känna sig själv.

2010-04-27 @ 20:13:26
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!