2010-12-31 ? 07:22:00

Tack 2010 för allt du bjudit på

Jag måste säga att 2010 har varit ett helknasigt men spännande år. Mycket berg
och dal bana för min del. Men nu känns det som om jag äntligen står på stabil mark
och tittar jag över axeln så har året varit jättetrevligt. Jag har träffat så mycket olika
människor, tror nog att jag aldrig varit såhär social förr.
Dessutom har vi haft många härliga dagar i Norrlångträsk. Vi firade alla hjärtans dag
,dagen innan dagen, med semla och kaffe till frukost. Vi hade min syster och hennes
karl och mina föräldrar där på grillfest under mitten av maj. Vi fick vara med på
en jättetrevlig midsommarfest med bygrannarna som slutade med ett midnattsdopp
i hundtjärn. Vi har sprungit på loppisar och plantera jordgubbsland och körsbärsträd.
Jag var till och med på en arbetsintervju i Skellefteå som vi nu håller tummarna för
håller till april.
För förra året slutade ju med att jag sa upp mig från mitt jobb som personlig assistent.
Så från och med 1 januari var jag arbetslös. Visst det har varit tufft och ibland har man fått
leva på luft och vatten men jag ångrar det inte alls. Skulle jag inte ha gjort det så skulle jag
vara en mycket olyckligare människa och inte kunnat utföra mitt arbete bra. Dåligt för alla.
Men med det har jag sökt nya vägar och lärt mig massvis om mig själv. Jag skulle inte vilja
byta bort dagarna på mitt sommarjobb på banken och mitt nya jobb som receptionist mot
något annat.
2010 har bjudit på mycket. Till det måste ju bara isvaksbadningen i muonioälven, parka
dansar och ler, roadtripen med bil genom Sverige (från Kiruna till Lidköping) och så mycket
jag har hunnit vara ute i naturen och fiska och åkt skoter och skidor och allt övrigt.
Så jag kan bara säga tack och bock 2010 för ett upplevelserikt år. Tack och bock alla bloggare
som jag har fått följa under detta år och självklart tack till er som följt mig.
Ikväll efter jobbet ska jag dansa in det nya året till denna låt.
Kommentarer
frida

Det var väldigt modigt gjort av dig. Att säga upp dig från jobbet utan vetskapen att du skulle få ett nytt. Väldigt modigt. Och beundransvärt!



Hoppas att ditt 2011 blir magiskt :)

2011-01-01 @ 13:10:45
URL: http://hellomiami.blogg.se/
Andie

Tack för att jag har fått följa ditt år Evelina! Hoppas att du får ett kreativt 2011 med många spännande möjligheter till utveckling!

2011-01-01 @ 14:26:14
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Evelina

Tack Frida va roligt att du kommenterar så varmt. =)



Och tack båda två för lyckönskningarna inför 2011. Jag önskar er allt gott i världen. =)

2011-01-01 @ 16:06:32
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!