2010-01-27 ? 13:08:13

Finska girons



Var under helgen och hälsade på min syster i Finland. Vilken helg alltså.
Har badat i en isvak. Helt med mening såklart. Det var minus -17 grader
ute och där stod man i baddräkt och flip-flops på älven mellan Sverige
och Finland och väntade på sin tur att doppa sig. Men vilken kick när man
väl kom i. Det var inte alls så kallt som jag hade tänkt mig. Men man kände
isblock slå mot axlarna. Några simtag sen upp igen. Självklart ingen bastu
efter och det har hursomhelst resulterat i en förkylning. Men det var det värt!
Fyndade dessa ripor under helgen. Design Mauri Kuivaniemi Suomi-Finland.
De är faktiskt servetthållare, sex stycken för 9 euro, som jag längtar efter att
få duka med. Bordsduken är ett bortglömt loppisfynd som nu pryder köket.
Kommentarer
Catrin

OJ vad tuff du är. Jag har många gånger lekt med tanken att jag ska doppa mig i isvatten någon gång men än har det inte hänt.. Superfina servetthållare!



Ha det gott!

2010-01-27 @ 19:50:20
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
kristin

Nu kusin tycker jag att du ska uppdatera oftare.

Vad ska jag annars sysselsatta mig med borta i london?

Jag tycker om dig blogg, den ar mysig

(aven om jag inte tycker om ordet "mysig").



/Kristin

2010-02-02 @ 12:11:58
Evelina

Ah tack kära kusin. Denna blogg är inte som den varit eller borde. Men man får ta det som den är. Trevligt att du kikade in ändå. Hoppas london är glödhett och du har trevliga dagar! Kram kusin vitamin

2010-02-03 @ 00:46:47
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!