2010-01-13 ? 16:44:09

Ja ja ja det är sann odlarglädje!

Efter ett hett tips från mamma och lite research på
Blomsterlandet så känner jag plötsligt mig som fröken
grön. Sann odlarglädje växer fram och jag ska använda
min amaryllislök som nu snart blommat ut som försöksväxt.

Tips från Blomsterlandet för att spara din amaryllislök.
*Bryt bort vissna blomklockor efter hand men låt stängeln
vissna av sigsjälv. Efter ett par veckor kan du dra upp den
ur löken.
* Sköt om löken som du sköter dina andra krukväxter.
*Februari gödsla lätt med näring i vatten.
*Maj kan du ställa ut krukan i halvskugga.
*September ta in och sluta gradvis med vattningen. Ställ
undan.
* December planterar du löken i ny frisk jord och börjar om
från början. Då kan du vänta dig blommor efter nyår!

Härligt! Det måste ju bara testas!


Kommentarer
Andie

Lycka till med växten!

2010-01-14 @ 16:50:34
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Evelina

Tack vännen!

2010-02-09 @ 19:08:11
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!