2010-05-22 ? 10:42:24

Här väntar mycket jobb

Här är vinden då som jag tjatat så mycket om. Den har inget riktigt golv
ännu. Så det väntas mycket jobb här uppe. Men när den bli klar så är det
100 kvm till med underbart vackert sommarboende. JAg vill behålla
det öppna ljusa och takbjälkarna och de andra som avskärmar rummet.
Helt enkelt göra en utomhuskänsla inomhus. Det blir trappsteg på två
ställen, där bjälkarna går rakt över golvet några decimeter upp. För jag
vill bevara så mycket som möjligt. Det är ju charmen med det hela.

Ljuset flödar in i rummet från två stora fönster på vardera sida.



Man kan hitta massa gömda och glömda saker här. Förlovningsannons
från 70-talet till exempel.



Kannor, flaskor, hemmagjorda pappersrosor.



Speglar som dammat igen.



Luckan upp. Självklart så byts stegen ut mot en riktig trapp. Jag måste
bara måla den först.



Så ser det ut helt enkelt.

Kommentarer
Catrin Garderobstankar

Vad spännande det låter. Och "utomhuskänsla inomhus" låter helt underbart.



Ha en fin söndag!

2010-05-22 @ 23:33:34
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
En förkärlek för svart

Ser ut att ha fin potential, även om det är mycket jobb!

2010-05-25 @ 20:38:01
URL: http://karlektillsvart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!