2010-10-11 ? 15:17:29

PS I love you

Nu är det dags att stänga av tvn tänkte jag under helgen. Kikade filmen
PS I love you. Finns bara ett sätt att beskriva den filmen. Som en manodepressiv
kärlekskomedi. Den pendlade verkligen mellan snuttipluttig kärlek, fånig
komedi till sorg och elände. Filmer är ju gjorda för att spela på våra känslor.
Men sitter man och snyftar till en film får man nästan alltid höra "Men lägg av nu,
det är ju bara en film"
Trots att syftet är att man ska känna av filmen så trycker
vi bort våra känslor.  Många tror att motsatsen till kärlek är hat. Men för att hata
krävs också passion. Så motsatsen till kärlek borde vara apati. Dvs att inte känna
något alls. Så varje dag när jag slår på tvn så avvänjer den mig sakta att kunna känna
något alls. Om jag inte kan känna empati eller andra känslor hur ska jag då kunna älska
mig själv och andra?

En liten tanke jag fick igår kväll.



Jag har nya krukor i vardagsrummet förresten. Tripp trapp trull.

Kommentarer
Andie

Folk tycker nog att jag är världsifrånsvänd (om det nu heter så)eftersom jag slutade att läsa tidningar för drygt två år sedan eftersom "nyheterna" är desamma från dag till dag, krig och elände för det mesta och ytterst lite positiva berättelser. Tvnyheterna går även de bort. Jag tror att det är bra att man skärmar av sig då och då från just nyhetsflödet och börjar lyssna inåt i sig själv istället.

2010-10-12 @ 23:07:01
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Evelina

Mmm förstår dig. Men jag vill inte skärma av mig. Men man tycker ju att man borde själv få välja i vilka doser man vill ha all information. Likväl som man själv borde få välja mellan produkter med E-ingredienser och utan. =) Livet är fullt av möjligheter men även begränsningar. Fifan.

2010-10-13 @ 22:56:52
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!