2010-09-13 ? 20:13:34

Lånebok

Jag gick till biblioteket förra veckan utan att egentligen veta vad jag skulle låna.
Jag läste några bokryggar men fann inget intressant. Men på detta bibliotek har
jag en speciell hylla. Den gör mig aldrig besviken. Så jag bestämde mig för att
gå dit. Det var kvavt och jag hade en alldeles för varm kappa på mig så jag drog
ut böcker mest på måfå. Ganska snabbt hade jag valt tre böcker bara genom att
läsa titeln. Jag gick till lånedisken, drog (inte mitt) lånekortet och promenerade hem.

Men nu börjar mina val kännas obehagliga. Den första boken handlade om dagarna
innan 11e september några år efter attentaten. Jag rös, för det passade onekligen in
i tiden. Den andra boken börjar med en tågolycka. Ett fordon kör in i tågets sida och
dras med innan de hinner stanna. En hemsk olycka där tåget spårar ur. Nej av det rös
jag riktigt rejält.

Nu väntar jag bara in om min tredje bok också slår in. Inte för att jag riktigt tror det. Men
obehagligt vore det.



Salvador Dali hängandes på väggen hos min syster.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!