2010-09-15 ? 11:57:52

Thailand + ananas + sötsug = Ananassockerkaka

Jag har fått använda min nya bakform som farmor köpt åt mig. Premiär
baket fick bli ananassockerkaka. Grunden är en vanlig sockerkakssmet
men i slutet rör du i en liten burk ananas med spad.

Receptet går såhär. Du behöver 125 gram smör, 3 dl socker, 3 ägg,
3 1/2 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver, 1 liten burk krossad ananas.



Vispa smör och socker poröst. Tillsätt ett ägg i taget.
Dra ner elvispen på lägsta och rör i siktad vetemjöl och bakpulver.
Blanda i ananas med spad.
Smöra och bröda en form. Eller använd en silikonform
Grädda kakan nedersta delen av ugnen i 175 grader i ca 45-50 min.



Låt svalna. Serveras med vispad grädde.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!