2011-08-29 ? 17:28:01

Barnmorskebesök, hjärtljud, mammabyxor

Mer inlägg om semestern kommer att komma. Men idag var vi hos barnmorskan på besök igen. Nu är vi i vecka 23 ungefär. Beror lite på hur man räknar. Men hurra över halva tiden är gjord! För att sammanfatta graviditeten hittills så har allt gått över förväntan och bra. Illamående vecka 8-12 men de tog plötsligt bara slut och har inte visat sig sedan dess. Vecka 17 kände jag det första rörelserna i magen. Mycket mycket försiktigt och mycket sällan. Vecka 20 kunde man ännu knappt se att jag var gravid. Men NU (Äntligen!) de senaste två veckorna har magen växt till sig. Dessutom har det varit fullt liv i magen de senaste 2,5 veckorna. Ungen i magen är hemskt rörlig av sig och delar gärna ut sparkar ganska livligt. Favoritstunderna är vid 20-tiden på kvällen och lagomt till midnatt. Men det är först i förrgår som jag verkligen kände att sparkarna kändes på utsidan av magen också.
Men idag var det som sagt dags för barnmorskebesök igen. Vårt andra förutom ultraljudet. Det togs prover och allt var gott. Vi fick lyssna på bebisens hjärtljud som slog med en frekvens på 144. Men lillingen var inte alls med på att vi skulle tjuvlyssna. H*n vred sig runt och gömde sig hela tiden och gav ut några rejäla karatesparkar. Sedan fick vi äntligen våra bilder från UL. Ska ladda upp några här också sedan. Jag blev så glad och rörd av allt att jag blev tårögd i bilen efteråt.
På mig hade jag mina nya sköna "gravidbyxor" från Vila. De är i superstretchig denim med resår på ryggen. Det är egentligen inga mammabyxor men kommer att fungera alldeles utmärkt som det också. De är så mjuka och sköna och kostade endast 350 SEK. Jag köpte två par i storlek XL och fick 100 SEK rabatt på dem. Mycket nöjd med det köpet. De vanliga mammakläderna tycker jag hittills verkar lite skrämmande eller hur jag ska säga. De är inte så fina. Dessa rekommenderas!
Kommentarer
Lisa L

wow vilka kanon snygga byxor :D nee du mammakläderna e inte mycket att hurra för ;P själv kör jag med leggings och tunika :D skönt och ger med sig ;P d hade jag då jag väntade edvin också :D kram kram

2011-08-30 @ 07:57:18
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Elin F

nee mammakläder är inte så roliga och de som är fina kostar maaassor. Köpt svarta enkla byxor med gigantiskt resår på HM för 199. Enkla och tråkiga men världens skönaste. Köpte ett par mammajeans förra graviditeten men de är äckligt osköna. Tröjor däremot finns det ganska mycket fina och ganska billiga ;)

Härligt med sparkar som känns rejält. Hade för några veckor sen första sparken och häromdagen så såg man magen röra sig och det kändes upp mot naveln. Härligt härligt =)

Vecka 22 för oss så vi följer tätt inpå ;)



ha det bra!

2011-08-30 @ 11:55:51
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com
Elin F

snygga byxor btw =) de skulle inte passa på mig, jag är gigantisk men synd så kan jag inte enbart skylla det på bebben även om "boet" har svällt snabbare nu när det är andra gången...

2011-08-30 @ 11:57:50
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com
Andie

Vilka snygga byxor och vad roligt att det både känns och syns att ni är gravida. Mammakläder är ju ett kapitel i sig och det beror ju på vilken kroppstyp man hade innan det började växa i magen.

2011-09-01 @ 16:24:12
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
evelina

Jo det förstås. Det kommer säkert bli ett par vanliga också för mig innan väntan är slut.

2011-09-01 @ 18:04:12
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!