2011-12-15 ? 13:45:19

Snart snart snart

Var till barnmorskan idag. Magen hade växt på fint. Cirka en centimeter varannan vecka. Men min vikt hade gått ner nästan ett kilo. Så jag åt massa pitepalt direkt när jag kom hem för att försöka lägga på hullet lite. :) Vi får se hur det går. Sedan invägning har jag bara gått upp 4 kilo enligt barnmorskan.
Lilla karatekids hjärta slog i 140 och det är ett underbart ljud att lyssna på. Idag är en sådan dag som det känns att det inte är så långt kvar. Jag känner mig trött och tung. Livmodern drar ihop sig och jag anar lite "mensvärk" i svanken. Det är inte dags ännu men det känns som sagt att det inte är så länge kvar.
Snart kommer ju du!
Kommentarer
Elin F

Vad härligt att inte gå upp så mycket, då slipper man gravidkilona efteråt. Det viktigaste är ju att magen växer som den ska. Vilka härliga bilder på magen =) Jag har gått upp ett kilo totalt så barnmorskan var väldigt nöjd.

Fick våldsamt ont i svanken när Ivan var påväg ut, tack och lov för epidural ;) Vad härligt att ni inte har så länge kvar att vänta, känns som tusen år till 6e jan här...hoppas nästan att den tittar ut lite tidigare.



Lycka till med karate kid ;) den kommer nog när som helst =)

2011-12-15 @ 17:18:27
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com
Andie - med ett sparkande pyre i magen

Åh vad härligt! Jag förstår att ni längtar efter Karatekid. Måste fråga, har du läst något om förlossnings skedet och isåfall vilken/vilka böcker? Och hur känner du inför just förlossningen, lugn, rädd osv?

2011-12-16 @ 17:03:50
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
evelina

Jag läste nån bok i somras… Var det måntro ”Mammapraktika” och ”Att vänta och föda barn” men de gav sådana skräckexempel som att vid förlossningen upplever många kvinnor dödsångest. Så efter det slutade jag läsa gravidböcker. Har sedan hållt mig till infon från bm, filmen man såg på föräldrakursen och libero.se. I somras var jag jätterädd. Men efter föräldrakursen släppte rädslan efter filmen vi såg då. Det var så lugnande att få höra orden ”Man FÅR ta det som det kommer”. Man måste inte veta allt och precis hur man ska ha det. Nu är jag självsäker på att jag klarar detta. Igår när jag fick värkar så var jag så lugn och glad över att det började. Gjorde andningsövningar (de fungerar!) och räknade tiden mellan värkarna (de känns precis som man tror att de ska kännas). Jag känner mig redo i hela kroppen nu. Taggad! =)

2011-12-16 @ 21:12:07
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
CJ

SVAR: Samma här, äter dem inte men tycker att de är tjusiga att ha hemma. :) Ha en fin onsdag och hoppas att bebisen kommer snart! :)

2011-12-21 @ 10:59:36
URL: http://cjs.blogg.se/
Sandra

Först vill jag säga Grattis till bebis i magen! Det är helt underbart!



sen undrar jag :D

vill du göra mig en dunder tjänst? Min son är med i en tävling om att bli nästa årets omslag i tidningen viföräldrar. Det enda du behöver göra är att gå in på länken och klicka på RÖSTA!



Gör du detta, kommentera att du gjort det i min blogg, så lägger jag upp en länk på min blogg så du får mer besökare <3

Tack

(tänk på att jag kan se om du gett din röst eller inte så du vet hehe <3)



http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Vi-Foraldrars-Omslagstavling/Photo-competition-candidate-template-287

2011-12-21 @ 14:27:16
URL: http://sandracederbom.blogg.se/
michelle

Nej men gud vad roligt !

besök gärna min blogg :)

2011-12-21 @ 14:29:15
URL: http://moofies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!