2011-02-22 ? 07:46:25

100 frågor med svar

1. Hur gammal är du om fem år?
Jösses då är jag 27

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Öhm, dagen har bara börjat....

3. Hur lång är du?
16 decimeter och 2 centimeter

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Förlängda versionen avSkönheten och Odjuret på Bluray.

5. Vem ringde du senast?
Jobbet.

6. Vem ringde dig senast?
Ett callcenter för Bingolotto

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Haha grymt!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa om jag har bråttomt. Sms om det inte har prio ett.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Vet ej.

10. När såg du senast din mamma?
Igår kväll.

11. Vilken ögonfärg har du?
gulgröna

12. När vaknade du i dag?
Tihi perfekt fråga 02.36

13. Vilken är din favoritjulsång?
Julen är här.

14. Vilken är din favoritplats?
Nå Norrlångträsk såklart. =)

15. Vilken plats föredrar du minst?
Skara!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Hmm jag pysslar nog med eget företag. Jag har varit t o r till Israel. Jag har bott utomlands en period. Jag har jättemånga barn. Är gift och bor i mitt eget hus.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Konstiga ballongljud. Stugan i parkalompolo. Hundar. Drömmar om att gå över broar över eld.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Något som Peter berättade.

19. Hur stor är din säng?
110 i Kiruna, 160 i Norrlångträsk.

20. Har du stationär eller bärbar dator?

Två stationära, en bärbar och en handväskedator.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Mycket olika.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
En var.

23. Hur många landskap har du bott i?
Ett

24. Vilka städer har du bott i?
Kiruna, halvt i Stockholm och snart bybo i Norrlängträsk.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota som Ernst.

26. Är du social?
Troligen, jag jobbar ju på Icehotel.

27. Vilken är din favoritglass?
Kulglass i söta smaker.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Allt med blåbär eller saffran.

29. Tycker du om kinamat?
Gott.

30. Tycker du om kaffe?
Svart i mugg och gärna flera påtår.

31. Vad dricker du till frukost?
Blåbärssoppa eller fruktsoppa.

32. Sover du på någon särskild sida?
Olika beroende på säng. Men gärna ytterst.

33. Kan du spela poker?
Ja!

34. Tycker du om att mysa/kela?
Klart!

35. Är du en beroendemänniska?
Ehm jo. Beroende av marabou polka, lakrits, kramar, facebook, frisk luft osv.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jo en vän som heter Jim.

37. Vill du ha barn?
Jättemånga. Men inte nu.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska... lite finska, samiska, spanska och snart en himla massa norska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
En gång när jag fick en panikattack och trodde att jag inte kunde andas.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Resor, bilen, skotern, fritidsgrejer, hemmet.

42. Äger du dyrbara smycken?
Äger nog inget från Glitter, HM, Smycka och sådant krafs.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Topmodel, project runway, vampire diaries, legend of the seeker, ensam mamma söker, bonde söker fru.

44. Kan du rulla med tungan?
Nix.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
De flesta på mitt jobb! Annars kanske Annelie.

46. Sover du med gosedjur?
Räknas katten och sambon?

47. Vad har du för ringsignal?
Vanlig orginal för HTC. Har inte orkat byta.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ett par strumpor som var min mammas också när hon var liten.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Julgardinerna i fönstret.

50. Flirtar du mycket?
Kanske.

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej men jag lär mig när det behövs.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nix.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Blossom Falls- Från första stund av Andrea S Vessman.

54. Läser du dagstidningen?
Nej.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Tillfälligt på Elle fast den kommer väl ut en gång i månaden.

56. Dansar du i bilen?
Headbangar till Miss Li kanske.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Kiss Ekko. Det var så att jag höll på att översätta från svenska till norska på Google och tänkte översätta kissekatt men råkade slinta lite och översatte kiss ekat. Översättningen Kiss Ekko tyckte jag såg fint ut och det ville jag spara.

59. När var du i kyrkan senast?
I söndags.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Lätt! Manfred =)

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Två nätter på ett fjäll. Det började snöa under natten och jag blev iskall.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Hm… Gabbi kokade morgonkaffe och vi hade en jättemysig pratstund i söndags tidigt på morgonen.

63. Vad lyssnar du på just nu?
Vakna med The Voice.

64. Har du varit med i tidningen?
Japp. Angående shoppingvanor. Bild och allt. Sedan intervju och bild angående balkläder.

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Björnkött eller fish ball noodles.

66. Vem såg dig naken senast?
Min sambo.

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Orange

68. Hur imponerar man på dig?
Genom att prata om något man verkligen brinner för. När någon kan sin sak och visar stor entusiasm. Eller genom att ha en ski-doo.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Maria.

70. Har du någon piercing?
Tre hål i öronen.

71. Din största vinst?
En stooooooor Marabou chokladask. ;)

72. Civilstånd?
Förlovad.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook, bloglovin, Elle.se, dagenshoroskop.nu

74. Är du fåfäng?
Ja, fast på mitt eget sätt.

75.  Ångrar du någonting du gjort?
Jo att jag slutade vara kompis med en person pga att andra retade oss. Men det var länge sedan och allt går att göra om och bättre.

76. Hur gammal är din pappa?
Han är 51.

77. Vilket är ditt drömjobb?
Ojoj vad de ändras ofta. Men just nu fiskrensare i en fjord i Norge eller skogsmaskinförare.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Åka till Israel.

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Fisken Hjördis (skulle heta Rödis men ingen fattade vad jag sa eftersom jag inte kunde säga R som liten), kaninen Lilla My, haren Jolle, kaninen Blunder, x antal hoppande bönor, björklarver och maggots, kaninen Rapulzen och katten Morven.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
* Jag är en typisk skytt och tror stenhårt på horoskop och sådant. Läser nog 3-5 horoskop per dag.

* Jag köpte min första klänning när jag var 16 år. Den var jättefin i brun med blommor och rosa band. Provade den en gång och bar den aldrig mer igen. Men den hänger fortfarande i min garderob och jag kan nog aldrig göra mig av med den.
* När jag får komplimanger brukar jag få höra att jag har fina ögon eller väldigt dansanta ben.

 

81. Svär du ofta?
Nej.

82. Sverige när det är som bäst?
När man badar direkt från en båt i Vänern. Eller när man kör skoter över ett fjäll på våren. Solen lyser och snön och det är du som tar dig fram på bästa sätt med din kunskap, din skoter, dina muskler över och med landskapets hinder.

83. Kan du åka slalom?
Kan åka störtlopp om inte benen skakar för mycket.

84. Vad har du ätit i dag?
Inget.

85. Vad har du för utbildning?
Ekonom.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Ögon och mun.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Mina höfter.

88. Vilken är din bästa egenskap?
Den ständige optimisten.

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Pressar migsjälv lite väl hårt ibland. Grubblar och har ibland svårt att bestämma mig.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Salvador Dali och Jean D´arc.

91. Saknar du något?
Jamenvisst.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja helst min egen! =)

93. Vad gör dig ledsen?
När folk inte bryr sig.

94. Vad gör dig glad?
När folk bryr sig.

95. Har du varit gift eller förlovad?
Är förlovad.

96. Vad ska du göra i helgen?
Jobba! =)

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Hånglat i ett pepparkakshus på natten till min födelsedag.

98. Vad har du för laster?
Allt som är sött och gott.

99. Vem är din förebild?
Pappa =)

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Väcka Peter och göra dagen så effektiv som möjligt. =)

 

Uppmanar alla mina bloggvänner att svara på dessa frågor lägga upp på sin blogg så att jag och andra får veta mer om er. =) En rolig grej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!