2011-02-21 ? 23:19:04

Systrar på jakt!

Eftersom jag bara använt min måndag till att sova ut och inte har något  från
idag att dela med mig utav så tänkte jag berätta en spännande sannberättelse
om en björnjakt som jag och min syster var ute på.
Den började egentligen som en disskution vid köksbordet nere på lombolo där
våra föräldrar bor. De var upprymda och berättade med bilder och allt hur de
sett björnar vid elljusspåret. Nää svarade vi systerligt och de visade upp suddiga
mobilkamerabilder på några suddigt diffusa fläckar bland en massa kvistar och snår.
Nä men detta måste vi kolla upp! Så vi tog på oss skor och ytterkläder och började
promenera ditåt. Systers hund följde också med. Vi följde storvägen ganska länge
innan vi började ta oss innåt mot skogen. Det var en riktigt kall dag men vi är så
envisa båda två och vi tänkte att om björnen verkligen varit där så borde vi hitta spår.
Syster försökte få hunden att gå före oss och leda väg men den ville verkligen inte.
Men vi stretade på. Våran envishet tog oss djupt ut i skogen vid den påstådda platsen.
Plötsligt stod vi där med snö upp till midjan. Snö???
Nä men vänta nu... Vi tittade på varandra. Va tusan!!! Björnar ligger ju i idé på vintern!
Japp så det var våran björnjakt. =) Tihi!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!