2011-02-14 ? 12:32:35

Mina åsikter!

Är så sjukt less på folk som BARA köper könsneutrala kläder till sina barn.
Hur kan de kalla det för den totala friheten. Det tycker jag om något är att
tvinga barnen direkt från start i ett fack. För könsneutral är också ett sådant!
Kläder är bara kläder. Vill ni ge barnen en bra start i livet så lär dem att våga.
Att våga vara sig själva och att våga testa nytt och att våga utanför sin
bekvämlighetszon. Jag är inte ignorant. Jag har en egen tro på hur man ska uppfostra
barn. Jag är själv uppväxt med prinsessklänningar och tiaror. Men jag är inte försiktig
av mig. Jag tar för mig av livet i stora lass. Men jag känner inte att jag behöver skrika
ut det till alla andra. För jag vet att jag kan "pojksaker" mycket bättre än många karlar.
Ja jösses jag har ju helt eget hus, bil, släp och skoter. Jag har lärt min sambo att tapetsera
och hur man håller i en hammare på bäst sätt. Jag började plugga körkortsteori i tioårsålder
för att jag längtade så efter körkort. Jag har aldrig ägt ett par snickarbyxor men nå vet jag
hur man höjer tak och lägger golv. Jag älskar teknik och spelar Wow.
Jag är en friluftsmänniska som älskar att vara ute i naturen. Jag kan göra upp eld och har
till och med hållt överlevnadskurser för barn. Jag kan kasta lasso och jag har renar. Jag
kan stycka kött och jag vågar ringa VDn i ett stort företag för att förhandla till mig jobb.
Samtidigt vågar jag säga till när jag anser något vara fel och ge komplimanger till nära och
kära samt helt okända människor.
Detta till trots att jag inte haft könsneutrala kläder. Vilket svammel! Kläder är bara kläder.
Om jag sedan väljer att klä mig i klänning och ha målade naglar stör mig inte det minsta.
Jag går alltid till affären i höga klackar när jag köper mina fisketillbehör. Det gör mig inte
ett dugg. Måste jag tillägga att jag väldigt sällan bär smink?? Måste alla veta sådant. Nå nä!
Kommentarer
au

Men vad bäst du är evelina! :D Du borde skaffa dig en till hobby - KRÖNIKOR! JA tack!

2011-02-14 @ 17:44:25
lisa

Håller med dig till fullo ! Vi e inte så noga med sånt, edvin har då nån rosa pyjamas och nån dress med blommor på, men so what ?

Här har du en till som knappt sminkar sig :D nee man ska va sig själv och klä sig i d man gillar och e bekvämt :D d dära med att klä sig efter allt som e mode, d e inte Lisa ;P kram

2011-02-14 @ 18:32:14
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Evelina

Kram på er. Ni är så goa! =)

2011-02-14 @ 18:44:59
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!