2011-01-29 ? 07:11:00

Gamla hus gillar att bli ompysslade

Jag kan nog inte få nog av gamla hus. Jag kan titta på och prata
om hus nästan hur mycket som helst. Svärfar sa att vårt hus är ett
harmoniskt hus. Han kände direkt ett lugn när han kom in genom dörren.
Samma som också jag känner. Och det är fler som har påpekat det.
Det har bara hänt en enda gång att jag kommit in genom den bruna
ytterdörren och känt mig lite olustig. Det var efter förra vintern. Vi hade
inte varit där på cirka ett halvår. Vintern hade varit kall och tung. Rören
hade fryst i toaletten men det visste vi inte om då. Men man kände av det.
Gamla hus gillar att bli ompysslade och få nytt liv. Det krävdes en hel del
energi för att få allt rätt igen. Någon månad senare så var lugnet där igen.
Huset var i harmoni. Men det krävdes lite fönstertvätt, lite reparation och lite
värme. Det kanske låter helknasigt men så är det.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!