2011-01-01 ? 14:47:36

My year is my own design

Ursäkta de trista bilderna. Men jag var tvungen att lova igår att inte använda
de vanliga bilderna här imorgon. Vilken nyårsafton! Jag tror nog att nyårsafton
är en av de viktigaste kvällarna för mig under hela året. Jag gillar verkligen
stämningen, att träffa mycket folk, kyssen vid tolvslaget och hela baletten.
Vid 19 kom jag hem från jobbet. Allt som kunde gå fel idag gick fel. Men säg
vad inte ett gäng idérika tjejer med massor av jävlar anamma kan ordna upp.
Av med arbetskoftan och på med prinsessbakelsen till klänning. Jag piffade till
håret och la upp med hårsmycke. Ny makeup och skorna på. Sedan fick vi
Kirunas sista taxi till nyårsfesten. Det var massvis av gamla och nya ansikten.
Det blev massa "vad har hänt sedan sist"prat men även en massa förhoppningar
inför 2011. Jag håller tummarna att de slår in för dem alla.
Men festdeltagarna ville vidare till krogen och det var vi inte riktigt sugna på ännu.
Så vi gick till huset bredvid och träffade upp sambons arbetskamrat. Skratt och skål
innan vi skiljdes åt på väg upp mot centrum. Klockan började närma sig tolv och ett
telefonsamtal senare stod vi plötsligt och kramades med några av våra bästa
vänner. Vi dansade, skrattade och hade en liten tår i ögat för vi visste ju att
detta år kommer vi gå skiljda vägar. Men visst vänskap överlever milavstånd. Men
lite sorgligt var det ju samtidigt som vi är väldigt lyckliga för varandras skull. Sedan
slog klockan midnatt och 2010 var officiellt slut i hela sverige. Vi promenerade armkrok
till deras föräldrar och delade en flaska skumpa samtidigt som vi lyssnade på Iggy Pops
The passenger.

tusen tack för en trevlig kväll!
Kommentarer
Emmas Husbestyr

Hihi, tack! Knepet är ett bra objektiv och lågt bländartal. ;)



Önskar dig ett riktigt gott nytt år! Kram

2011-01-01 @ 15:46:10
URL: http://emmashusbestyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!