2011-07-28 ? 13:43:38

Ljuva tider

Ojoj vilka härliga dagar man lever i nu. Man har ju väntat så länge på att få berätta denna lilla hemlighet som bubblat runt i bröstet och gjort en lycklig, glad och stolt på samma gång. Nu när vi äntligen fått dela det med resten av omgivningen. Vänner, familj, släkt och bekanta. Just nu känns det så himla fint.
Dessutom blir jag så glad över alla lyckönskningar och grattis. Självfallet så kommer tusen frågor på det och ni ska veta att det gör absolut ingenting. Jag svarar gärna på dem. För jag får ju prata om något som står mig så kärt i hjärtat just nu så det är inga problem. Så länge det inte är sagt med något elakt bakom. De har kommit några stycken sådana också men alla positiva hälsningar väger helt klart över! =)
Tyvärr kunde vi inte få några bilder från ultraljudet för ... tja... vi bor ju i Kiruna. Behöver man säga mer? Men det jag såg kommer jag aldrig att glömma. Den lilla perfekta ryggraden, hjärtat som slår, när babyn sprattlade med armarna, den lilla rumpan, de små benen, huvudet som mätte 4 cm och dess lilla ansikte. Sådana saker som gör allt verkligt. I slutet av detta år eller i början av nästa kommer han/hon!
Kommentarer
Andie

Vad tråkigt att inte få en ultraljudsbild :-( dessutom lite tråkigt att folk har reagerat som de gjort men som sagt det positiva väger ju upp allt det där! Det ska bli spännande att följa er graviditet!

Elin F

igen, om bilden. De ska ge på kiruna lasarett också, vi fick två stycken på Ivan. Om ni gör fler kontroller så gnäll lite extra. Vi ska in för ett till ultraljud eftersom det inte gått nog länge tyckte han så då ska jag ha en bild. (annars får de inte ut mig därifrån ;) )

Häftigt om vi hamnar på BB samtidigt =)



Ska ni förresten gå på visning av BB? Det var ganska lärorikt, intressant, kul att gå dit, barnmorskan i Gve berättade mycket bättre om allt som händer under förlossningen än vad BM gjorde på Föräldrautbildningen.

2011-07-28 @ 21:33:13
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com
evelina

Ja men man får ju räkna med lite sådant antar jag. Man har ju själv valt att berätta och folk får ju tycka som de vill. Tyvärr kan man ju tycka att allt behöver inte uttryckas högt.



Håller tummarna för en ultraljudsbild! Och Andie jag är så glad att du också ska ha. Det känns så bra att få följa en annan första barns familj. =)

2011-07-28 @ 22:22:15
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
evelina

Jo, som sagt. De hade tydligen slut på film som Helmut sa. Hoppas verkligen de har inhandlat nytt tills ni kommer nästa gång! =)



Jag skulle gärna gå på visning av BB. Har inte hört om det förr. Det skulle kännas väldigt tryggt också att veta och bekanta sig med det innan. Ska fråga Gunnel nästa gång!

2011-07-28 @ 22:24:28
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/torsdag-dagens-blogg-3.html#comment

2011-07-28 @ 22:34:38
URL: http://anneliih.blogg.se/
Andie

Det är spännande att följa er med ;-) alltid bra att kunna få lite tips på saker som behövs inhandlas osv

2011-07-29 @ 15:02:11
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!