2011-03-14 ? 17:48:33

Kebnekaise

Medan alla andra postar bilder på vårtecken som snödroppar och bara vägar. Så
tänkte jag dela med mig av min favoritstund på våren.
Våren här är uppdelad i två årstider. Vintervår och sommarvår. Jag gillar vintervåren allra bäst. Den brer sig från att solen börjar lysa allt mer närvarande i februari mot maj. Den tiden på året brukar vi åka upp mot Kebnekaise fjällmassiv. Det är den tiden på året som tuvorna sticker fram med förra årets spretiga frisyr. När kullarna har smält fram och ger ett inbjudande intryck med sitt gröna lingonris och mossa i ett annars vitt landskap. Isen ligger kvar och ser lite mörkt svartblå ut. Nästan olyckbådande men den bär dig ännu. Det är kyla i luften men soliga dagar. Då ligger man där på en renhud och tittar på vattenfall som spränger sig fram från isbeklädda klippor i fjällen som omringar dig. Folk åker skidor på den snö som finns kvar. Oftast i endast underställ! Elden sprakar framför dig och annars är det helt tyst runtomkring dig sånär som på någon mycket enstaka fågel. Ibland kan du även se renar vandra en bit bort från dig. Då är vintervåren och tiden på fjället som bäst.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!