2011-03-13 ? 17:04:00

Min traktor

De som är vän med mig på fb vet redan att jag drömmer lite smått om en traktor.
Jag vill inte ha någon stor monstermaskin men en lagom gårdstraktor. Då kommer
ju frågan ganska självklart "Vad ska du ha den till?" Jo eftersom vi bor i en gård på
landet så tillkommer självklart trädgårdsarbete sommartid. Vi bor med ängar runt oss
som bonden ibland gödslar. Så ni kan förstå att vi har en frodig gård. Det växer så det
knakar och just nu måste jag alltid be en granne köra undan all gräs åt oss. Ibland fyller
jag bilen med lövsäckar och det är himla bökigt. Sedan är det ju vintertid också. Det är
himla praktiskt med en egen liten traktor för att röja gården. Hålla det snöfritt framför
hus garage och uthus. Dessutom så kommer vi mycket snart behöva fylla upp med ny
grus till garageuppfarten och fylla med ved till bastun. Katsching jag behöver en traktor!
Nästa naturliga fråga "Men köp en fyrhjuling istället" Jo men saken är ju den att jag behöver
ingen fyrhjuling. Den skulle inte bli använd. Det tar betydligt längre tid att skotta snö med
fyrhjuling än med traktor. Och ja en fyrhjuling vill jag helt enkelt inte ha!
För tjusningen med alla motorfordon är ju när hjärna, kunskap, kroppen, maskinen och miljön
samarbetar tillsammans. Du använder din kunskap du har om maskinen, om det du ska
göra och om miljön runt om dig för att styra maskinen på bästa sätt och uppnå resultat.
Kreativitet kan vara att måla en tavla men jag ser det som samma att göra ett jobb med
en traktor till exempelvis. Använda redskap för att skapa. Och jag råkar vara hemskt förtjust
i traktorer. <3 Fina maskiner!
Ingen gård på landet är komplett utan en traktor. Bilderna är från en blocket annons! Klicka för
att komma till annonsen.
Kommentarer
lisa

klart du ska ha en traktor evelina =) nee du att skotta en gård med en fyrahjuling e inte att rekommendera, d har vi prövat med våran. En traktor har mer användningsområden än en fyrhjuling helt klart!

2011-03-14 @ 09:10:18
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Andie

Det är så uppfriskande att läsa om dina blandade intressen Evelina, dels skitiga motorfordon och sedan pimpinetta klänningar och målade naglar. Det är en häftig kombo!

2011-03-14 @ 16:25:05
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Evelina

Haha bra att ni är på min sida. Tyvärr blir det ingen på ett tag. Men förhoppningsvis om något år ;) Tihi!

2011-03-14 @ 17:18:08
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
Niclaskatarina

Lots of great info, keep up the good work!

2011-04-27 @ 19:59:34
URL: http://niclaskatarina.blogger20.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!