2011-03-27 ? 14:08:52

vecka 12

Vilken bra vecka det har varit men bra fart och mycket fläkt. Ja jag vet inte hur riktigt jag kan beskriva den då jag inte har bilder från allt. Men måndagen var jag ledig och steg upp redan klockan sju. Åkte på macken och hämtade bensin och hämtade upp två skotrar. Vi gjorde dem körfärdiga och sedan åkte jag, sambon, sambons syster Cissi, hennes man Martin och sambons bror David ut på skotertur. Jag körde före och tog dem upp på Ednavaara, ett lågfjäll just milen utanför Kiruna. Vi fick se nya järnvägen byggas fram genom landskapet, nöjesköra massa skoter och fika vid raststugan. På kvällen bastade grabbarna. På tisdag kom de på besök på mitt jobb och vi var ut och åt lunch tillsammans. Jag skickade dem på isskulpteringskurs tills jag slutade och sedan tog vi en drink i loungen. På onsdagen hälsade vi på mina föräldrar och svärmor följde också med. De fick gulla lite med lilla Alexander och det var väldigt trevlig kväll. På torsdagen var det våffeldag och på jobbet hade vi våffelfest i köket. Riktigt mysigt. När jag kom hem igen tog vi allihopa en riktigt lång sen bastu. Det slutade med den utmärkta idén att snöbada utanför huset. Jag hoppade från en snöhög (helt nykter kan jag tillägga) och träffade just ett mattställ i järn som låg gömd under snön. Mycket blåmärken och lite blod så lyckades jag linka mig in igen. Så fredagen var lite invalid. Cissi och Martin sov över på Icehotel och på lördagen var det dags för dem att åka hem efter en intensiv vecka. Vi grät lite på tågstationen men sedan var det dags att tänka om och börja peppa för utflyttningsfest. Vi fick en riktigt fin flaska rosa champagne som ska avnjutas vid ett speciellt tillfälle. Gärna en mitt i veckan dag som är fruktansvärt solig. Det blev riktigt lyckad och jag är ännu glad i kroppen efter det. :) Och jag är inte längre invalid kan jag ju tillägga.
Tusen tack alla inblandade för en toppenvecka!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!