2011-11-04 ? 12:44:03

Vem ska skydda fyraåringen?

Jag har börjat känna mig mer och mer avig mot facebook. Eller i alla fall alla människor som har slutat använda vett innan de skriver ut något på facebook. När jag började använda facebook så tyckte jag ännu att människor höll på sina uttalanden. Allt var lite mer "fy vågar jag skriva så, nej jag gör nog inte det". Men idag så har alla spärrar släppt. Jag blir så otroligt arg på folk som skriver illa om sina små barn på facebook. Jag tycker att det är ett otroligt övertramp att skriva ut hur less man är, hur man vill sälja sin unge, hur barnen står emellan dem och ett vanligt liv. Jag har flera sådana här "vänner" på facebook.
Ett felaktigt uttalande på facebook kan de dig en varning från jobbet. Men hur ska småbarn kunna skydda sin integritet när deras föräldrar kränker dem på ett socialt allmänt medel. Man blir ledsen. Det är förälderns uppgift att älska och skydda sina barn. Ett barn är inget ont och klagar föräldrarna på barnet så borde de egentligen se på sig själva som uppfostrat dem. Barn är barn och ska få vara barn. Alltid!
Detta är bara ett litet plock av de senaste jag läst på facebook:
"Förbannat vad det ska gnällas, skvallras o bråkas mellan de här ungarna. De kan inte samsas om något, inte leka tillsammans....inte ett nå!!! Jag avskyr att vara ensam med dem"

"Och idag har vi sura unge dagen. Någon som vill ha en sur 4 åring?"

"Två griniga barn står emellan mig och ett vanligt liv"

"Småbarnsåren har förstört mitt liv"

"‎24.02 och båda barnen vakna igen. Snart rymmer jag. På riktigt."

"Hatar när hon är på det är humörer. Värre unge får man leta efter"



Kommentarer
Elin F

Såg att en kille skrivit en bok om sånt där, tyckte till och med att jag läste nånstans att han hade tagit vissa grejer från sina statusuppdateringar på FB.

Försöker själv vara "snäll" med lillen på FB, mest noga är jag med nakenbilder som jag aldrig lägger ut på nätet. Men även med vad man skriver. Visst kan man gnälla på att man är trött om man har en vaknatt men oftast är det gubben som får ta smällen stackarn (Jag har nog haft tur med en snäll unge tydligen ;) )

Men att skriva en sån sak som att småbarnsåren förstört mitt liv. Det låter riktigt hemskt, de åren ska ju vara de bästa åren ;)

Nej du har helt rätt, man måste tänka på vad man skriver. (ska försöka ännu mer att tänka på vad jag skriver också, kan vara bra ;) )

2011-11-04 @ 16:49:17
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com
Elin F

Kollade upp den där boken.

Den heter Sov nu för fan och är skriven av Adam Mansbach

2011-11-04 @ 16:51:52
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com
evelina

Jag tycker att du är en mycket bra förälder Elin. =) Visst kan man skriva att man är trött osv. Men som du också reagerade på. Man skriver inte ut vad som helst på facebook. Tänk, prata eller skriv dagbok istället. :) Ska kolla upp den där boken. Lät intressant ju =)

2011-11-04 @ 17:16:33
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
Andie - med pyret i magen

Detta är ju förskräckligt att man klagar på sina barn som man själv satt till världen på det sättet. Nog för att jag kan förstå att man blir less och trött som småbarnsförälder men man måste ju tänka på hur man använder sig av ett socialtmedi som Facebook.

2011-11-04 @ 18:14:05
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
carola R

Bra evelina, det gav en tankeställare, man glömmer nog fort bort i all förtvivlan vad å var man skriver, men man ska nog granska sig själv och tänka 2 gånger innan man skriver, tack för "påminnelsen"

2011-11-04 @ 18:40:29
Lisa

Själv så försöker jag nog skriva mest positivt om Edvin och skryta lite om hur duktig han e :D hehe. man e ju så stolt över att vara mamma till denna grabb :D ibland undrar man om en del som skaffar barn förstår va d innebär ? d verkar inte så då man skriver sånna kommentarer som du skrivit upp i detta inlägg. Kort kan jag ladda upp, men inte nakenbilder, man ska passa sig d finns så mycket skummisar på nätet ! kram kram

2011-11-04 @ 21:28:00
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
CJ

Instämmer, inte ok!

2011-11-12 @ 11:12:05
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!