2011-10-13 ? 15:48:02

Babyförberedelser

Idag kände jag av lite lagom småpanik över att det faktiskt bara är 10 veckor kvar av graviditeten. Så jag och Armin tog en liten shoppingsväng på staden. För ännu så saknar vi ju madrass till babysängen, en bilbarnstol, åkpåse till vagnen (helst i lammskinn), amningsbehåar osv osv osv. Men dock hann vi inte fixa med allt ännu men råkade komma hem med lite ugglebodys och ett par byxor i grå velour. Hittade dubbelpack pyjamaser också på KappAhl men där har jag 25 % rabatt till helgen så det får inhandlas då. Man ska ju passa på!
På Lindex fick vi i alla fall med oss en babygoodiebag när vi handlade babykläder. Det var smått överrasknade och den var rejält fylld. Tusen tack Libero!
Sedan står det väl mellan dessa åkpåsar. Klicka på bilderna för länkar. På den övre bilden är vi sugen på den gröna från Kalix och den nedre är från Norge. Får nog lägga in en beställning snart på någon av dem.
Bilbarnstolen blir en iZi sleep från Mekonomen. Den kändes trygg och säker. Men jag har ännu en fundering. Vad sjutton ska man packa ner i bb-väskan. Jag har läst tusen listor men det känns fortfarande inte helt hundra. Tips?
Kommentarer
Elin F

Vi packade massor i babyväskan, men det som var bra att ta olika storlekar på bodiesarna. Ivan var ju så stor när han kom ut att han hade 56 direkt så vi hade lite kläder i onödan. Blöjor fick vi två paket på BB men jag vet inte om de dragit in på det nu. Mössa, vantar och tossor är bra, blir babyn kall om fötter el händer tror de att hen har dålig blodcirkulation...



Något som jag inte tänkte på när vi åkte in var att man kanske får stanna fler dagar än vad man räknat med. Vi fick vara en hel vecka och vi hade bara ett ombyte kläder med oss.....så jag fick lite klädbrist. Numero uno är kamera,mobil och laddare. Man kan alltid skicka ut gubben på byn för shopping om det är något man glömt ;)

2011-10-13 @ 16:56:48
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com
Elin F

något som förresten är suveränt är bodies som man knäpper fram på magen. Bara att vira runt istället för att hålla på och tråckla bodyn över huvudet på babyn. På lindex brukar de ha jättemånga såna. Nu till baby nummer två har jag bara plockat fram Ivans omlottbodies....

2011-10-13 @ 16:58:07
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com
Elin F

haha en till grej (sorry för bombningen)

jag köpte tre amningsbehåar innan Ivan kom och efter en vecka när boobarna var mjölkfyllda så passade ingen av dem (ändå köpte jag storlek F...)skaffade ett amningslinne som fungerade superbra men annars så använde jag några av mina gamla bhar. amningsbehåarna jag köpte ligger väl längst ner i lådan oanvända ;)

2011-10-13 @ 17:01:55
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com
Lisa L

Ett tips ! Jag köpte också uggle bodys ;P oväntat va ? haha. nee men det e tyvärr skit kvalite på dom =/ tvättade en gång och redan jätte blekta. Lindex kläder ta tre betala för två just då d gäller bodysar e usel kvalite =/ annars e deras kläder kanon! Jasså fick ni en goodiebag ? Hur gör man för att få den ? ;P sånt e ju kul att få! Fick 2 st på BB, en från pampers och en från libero.



Packa ner tandborste, tandkräm, shampoo, tvål,sköna bekväma kläder till dig och bäbisen, blöjor, amingsbh och ammningsinlägg,sköna mjuka underkläder. en napp och kanske en snutte åt bäbisen. Bindor e att rekommenadera då d kan komma en del saker från " därnere" då man fött barn.

2011-10-13 @ 20:02:55
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Lisa L

åkpåse 3 och 4 va fina ! :D

ska ni köpa en ny stol ? e inte dom jätte dyra ? Köp en beggad vet ja ;P

2011-10-13 @ 20:04:48
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Andie - med pyret i magen.

Bodysarna var super fina! Me love it! Och vad roligt att ni fick en goodiebag sådant tackar man aldrig nej tack till. Åkpåsarna säger jag 3 och 4 som de coolaste.



Å, bb-väskan har jag inte ens börjat tänka på men jag skulle väl tippa på att det är bra med egna kläder till dig och till bebben. Sen har jag hört att det är jättesmart att äta ordentligt innan själva värkarbetet blir för jobbigt för det tar enormt på krafterna, så kanske lite snacks/frukter osv vore smart att ha med så att man får energi hela vägen.

2011-10-14 @ 16:25:47
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!