2011-10-15 ? 20:34:22

Plugga under mammaledigheten

Jag vet inte hur det är hemma hos er som läser. Men här i Kiruna har barnen åkt pulka i flera dagar. Snön som kom blev faktiskt kvar. I alla fall som ett tunt isigt lager. Jag satt idag och knaprade på smulor av tankar som det aldrig blev något av. Sedan bestämde jag mig för att jag faktiskt tror att det går att kombinera mammaledighet med lite studier.  Jag längtar något så fruktansvärt efter det här barnet nu. Kan ni tänka er att imorgon är det bara 9 veckor kvar. Det är som jättelite. Jag ser verkligen fram emot att träffa den lille som sparkar och har sig i magen. Jag känner redan att jag vill göra allt jag kan for henne eller honom. Samtidit är jag lite rädd för rastlösheten av att vara hemma om dagarna. Så jag kollade lite forum hur andra föräldrar har gjort och det har verkat gå bra för dem. Så till ett försök att känna mig modigt tog jag tag i mig själv och anmälde mig till en kurs i "Projektledning" 15 hp och "Affärsredovisning och räkenskapsanalys" 7,5 hp. De börjar i två olika perioder och ger nog en liten mjukstart med "testa på" känsla. Jag försöker tänka positivt och att jag kan bli SUPERMAMMA som KAN göra ALLT! Paja inte min önskedröm nu! ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!