2012-02-20 ? 23:53:29

slutsats

Tittar debatten på tv4. Blir lagomt irriterad. När min son börjar på dagis så ska ingen få kalla honom en "hen". Han är en pojke ingen annat. Precis som en flicka är en flicka. En flicka kan klä sig i spindelmannendräkt utan att bli nåt tvetydligt "hen". Jag kallar mig inte "hen" när jag sätter mig i en traktor. Jag är så himla less på dessa diskussioner. Vi är olika kön och det är INGET FEL med det. Vad gäller könsbyten så är man det könet man väljer att vara. Är du född till man men väljer att bli kvinna så är du en kvinna. Good for you! Sådant här svammel och Big Brother får mig att vilja gömma mig under en gran i resten av mitt liv.
Kommentarer
Elin F

gillar...gillar massor.



blir lagomt irriterad när det är ok att klä sina pojkar i klänningar men man ska tydligen inte klä sina flickor i sånt eftersom de uppenbarligen får anorexia och dåligt självförtroende..typ

nej genus och jämlikhet i all ära men lite måtta får det vara, gömmer mig under täcket ;)

2012-02-21 @ 10:56:40
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com
evelina

Hahahaha Elin så himla bra skrivet!!

2012-02-21 @ 20:33:50
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
Andie

Jag som är för ett genustänkande i sin uppfostran vill dock påpeka att bara för att man nu vill vara mer genusmedveten i sättet man bemöter sitt barn och andra barn inte tar ifrån dem sitt kön, det man gör är att ifrågasätta de olika sterotypa sätten som samhället anser att kvinnor/flickor vs män/pojkar ska vara. Jag tycker naturligtvis att det är sk!tbra att du, reder dig själv, kör traktor osv, men för allt för många (tyvärr mest stadsfolk)är detta manliga kvalitéer. Så du bevisar ju faktiskt att man som kvinna kan gå utanför den snäva sterotypa rollen som finns mitt ibland oss. Och Niilas kommer att få en mycket positiv bild att alla kan göra saker utifrån sina egna personliga egenskaper och färdigheter bara genom att ha dig som mamma Evelina, när samhället (media) säger att flickor bara ska vara intresserade av kläder, smink och fila naglarna inte för att det är fel att ha de intressena men du bevisar ju att man kan tycka om både och, och det är vad genusmedvetenhet egentligen handlar om, i alla fall för mig.

2012-02-26 @ 20:25:47
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!