2012-07-15 ? 14:33:47

Sand och tång, tång och sand mellan tårna

Vår allra sista dag i Lofoten (för denna gång) åkte vi en morgontur till stranden. Plockade snäckor, badade benen och lekte tillsammans hela familjen.
Stranden var finkornig och ljus. Havet långgrunt och ljuvligt blågrönt. Fjällen runt oss hade snötoppar medan solen lyste varmt och starkt. Kontraster! Det är nog det bästa sättet att beskriva Lofoten.
På stranden vandrade (eller som på denna bild - låg) det lofotenfår helt fritt. De fanns överallt! Under volleybollnät, vid rastbänkarna, under husvagnar och på både väg och parkeringsplatser. Så lustigt!
Denna kunde jag relatera till som ammande mamma. Hahahaha.
Blekheten själv på stranden. Enda bilden som jag inte såg helt galen ut på för jag sprang runt en hel massa.
"Din strand är min strand och låt oss aldrig ha tångkrig utan regler."
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!