2012-07-15 ? 10:30:49

Tänk att få vakna tidigt en morgon utan att sakna natten som var

Det var inte fy skam att få vakna upp till en solig dag vid havet. Storasyster visade mig hennes slapparställe och det var ett alldeles utmärkt ställe att slappa på helt klart! Vi låg där och solade oss lite i varmt lingonris och såg ut över hav och fjäll. Luften var perfekt med en viss sälta.
Vi fotograferade varandra och plockade snäckor som på något vis hamnat uppe på denna kulle.
Jag tog med mig en hem. Resten fick ligga kvar och glittra i solen.
Storasyster blev kvar och fortsatte slappa så jag, Armin och Niilas tog en promenad och beundrade all grönska. Orange jättevalmo!
Traktors of course!
Nyponros
och små rara blå klockor.
Lofoten riktigt myllrar av gröndska fast de till och med ligger en grad längre norrut än vad Kiruna gör om man ser efter koordinater. Man märker av hur havet och kusten gör livet här behagligt.
Allt här ligger så nära. Vi promenerade efter en traktorstig och var snart ute i perfekta bärmarker (perfekta till hösten då) och därifrån kunde vi skymta havet och hyttan som vi bodde i. Lofoten är så vackert!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!