2012-07-15 ? 13:37:31

En förmiddag på havet 4 juli 2012

Efter vår morgonpromenad i finvädret så delade vi en pizza och drog på flytvästar. Jag och Niilas skulle få komma ut på vår första båttur på havet och fiska!!

Jag var såå nervös. Havet är stort och djupt men just idag låg vattnet så stilla så det var inte ett dugg läskigt. Bara härligt! Storasyster vinkar från Ronja båten som vi for ut med tillsammans med hennes bestefar.
Det är inte många babysar som just fyllt halvåret som har gjort så mycket olika saker som Niilas. Skoterturer på fjällen, fyrhjuling till sommarviste, pimpelfiske på vintern och flugfiske på sommarn, renfösning, gärde och kalvmärkning. Och nu även en Norgetur med havsfiske.
Storasyster spise pizza.
Norgeflagga bak på båten. Som sig bör.
Vi åkte förbi en laxodling och jösses vad det hoppade laxar i de bassängerna!
Denna overall från POP är alldeles utmärkt. Den har windstopper så den passade bra när man skulle ut på havet. Mössan var lite overkill men han är trygg i sin pappas famn.
En fiskebåt som var väldigt populär hos måsarna.
Niilas och jag på premiärtur!
Jag fick min allra första fisk nästan direkt! En stor fin torsk!! Jag är såååå stolt!! Sedan fick jag även sej.
Bestefar och Armin drog upp makrill. Flera samtidigt då de simmar i stimm.
Storfiskarn Armin.
Tjejorna och Niilas.
Storasyster visar stolt upp fångsten. På kvällen hade vi grillkväll och åt färsk fisk som vi fiskar själva. Vilken upplevelse!!! Makrill var så gott att lägga på grillen och vi fick till och med några med oss hem!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!