2012-05-01 ? 16:30:05

Övning ger färdighet- Envisa babybarnet

De senaste veckorna har det skett en otroligt snabb utveckling hos Niilas. Från att ha varit en stillaliggande men sprallig baby till att ha blivit ett rörligt men mycket mysigt barn. Lägger man honom i babygymmet så har han snart rullat därifrån. Allra helst då bollen råkar rulla iväg. Då rullar Niilas efter och försöker hasåla sig fram mot den. Bara för att lägga händerna runt den och försöka lyfta in den i munnen.
Ibland blir det inte riktigt som han har tänkt sig (inte för mig heller när jag ska försöka fota hans bestyr) men han har en sådan otrolig envishet och han ger sig inte förrän han har gjort som han tänkt. Han ska lyckats och det ska bli rätt känns det som.
När han tillslut rätar till och själv kan fixa sitt problem så blir han riktigt mallig. Hela gossen skiner upp i ett leende och han ser bara sååå nöjd ut. Då kan man inte annat än att själv le lika stort och krama om glada gosen. Nu ska jag förutspå att Niilas kommer att krypa innan maj är slut. Jag har inte bråttom men jag tror att gossen har det!
Kommentarer
Andie

Åh vilka härliga bilder. Niilas är verkligen en liten kämpe.

2012-05-04 @ 21:24:11
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!