2012-11-25 ? 22:17:11

Julmarknad Jukkasjärvi 2012

Idag har det varit tjuvstart på advent och julskyltning. Julmarknad i Jukkasjärvi. En by utanför Kiruna. Där jag arbetade förr-förra vintern och där Armin och jag träffades.
 
Det var skinklotteri, brödbakning, hantverksförsäljning och fik på den gamla hembygdsgården.
 
Tomten var där och delade ut klappar till barnen.
 
En storögd Niilas mottog sin allra första julklapp i livet av tomten. Han blev inte ledsen men lite fundersam. Tänk att få sin första julklapp av en tomte. Precis så som det ska vara. Jag dog lite gullighets-döden tror jag. Ni vet när man blir helt sådär "naaaaawwwww" ^^
 
Vi stannade och fikade i byggnaden med renhorn ovanför dörren.
 
Niilas fick öppna sin julklapp.
 
Han tyckte att det var så roligt att riva av omslagspappret.
 
Tänk att Niilas fick det han önskade sig. En motorcykel! Han har varit hemskt förtjust i motorcyklar sedan i somras när han fick åka på en motorcykel i en snurrkarusell tillsammans med morfar på marknaden i Byske i somras. 
 
 
Efter julmarknaden i Jukkasjärvi så åkte vi tillbaka in till Kiruna och gick till Stadshuset för Lion damernas julmässa och presentationen av Lucia-kandidaterna. Det blev loppis, lotterier med vinst (!) och dans kring julgranen. Niilas fick en kompis dessutom. Enormt söta John-Isak 3 månader. Vi diskuterade babykläder medan John-Isaks systrar dansade med Luciorna. En fantastiskt bra dag som fortsatte med middag hos mina föräldrar och sedan besök av goa vänner fast med misslyckat kaffe. Nu dricker vi lite glögg och fikar lussekatter som en annan bästis kom med. Julkänsla i kroppen, julgardiner i ett fönster och en lysande julgran i Niilas rum. Härliga tider som börjar nu! 
Kommentarer
Andie

Åh, vilken mysig och julig dag ni verkar ha haft! Och jag blev helt förälskad i den översta bilden... jag tycker inte om snö (läs= kyla) men ack så vackert det är att se på bild.

2012-11-26 @ 11:18:29
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!