2012-09-06 ? 21:17:08

Hemmalek utomhus




I eftermiddag så gick alla mina planer i kras (nästan). Bara för att bilen inte gick igång. Tänk så beroende man är av bil här uppe i Kiruna. Så jag fick ringa hem Armin från jobbet (så han har kockrock på bilden) för att få lite hjälp och assistans. Tyvärr var det annat problem än soppatorsk eller slut på batteri så vi fick kalla in Team mommo&moffa också. Men medan vi väntade så passade jag och Niilas på att leka i lekparken på gården. Vi bor i ett så himla fint och mysigt område. Vår lägenhet vore också toppen OM det bara vore så att vi fick stanna. Gruvan äter upp marken och vi har sprickbildning under huset. Absolut senast i maj måste vi flytta. Jag undrar så vart vi ska ta vägen. Vi är så många som drabbas. Vi är så många som inte har råd att köpa något pga att priserna trissats upp på grund av bostadsbristen. För 1 250 000 kronor får du ett hus med mögel. Fint va? Det känns inte gott att köpa ett mögelhus och låta sin son bo där. Det vore att välkomna ohälsa och allergi. Vem kan göra något sådant? Att skaffa en lägenhet känns inte heller roligt. 300 000 kronor är minimum för en en-rummare. Jag vill inte flytta. Jag vill göra ett hem här. Men Kiruna är inte gästvänligt längre. Så jag vet inte vart vi ska ta vägen. Varje dag kommer vi närmare utflyttningen. Vart ska vi ta vägen?
 
Kommentarer
Andie

Det gör verkligen ont i hjärtat att läsa om din oro inför framtiden. Jag förstår att du vill stanna där du har rötter. Jag tänker på er ska du veta. kram

Svar: Tack Andie. Jag har lite ont i magen över det. Men samtidigt försöker jag leva i nuet och njuta av dagen idag. Det går faktiskt. :) På något vis ska det väl lösa sig. Jag längtar, tänker, drömmer och visualiserar för fullt. Det kan ju fungera ;) Kram!
Blandblommorochrutor

2012-09-07 @ 21:45:49
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Michan

Å vad söt han är :)

2012-09-09 @ 19:25:41
URL: http://michaela-michan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!