2012-09-04 ? 21:53:00

Höstträdgården i sten


Jag sitter och drömmer om min höstträdgård som sakta bryter ner sommarens blomsterprakt långt bort i Västerbotten. Jag vet att mina blommor börjat fröa och att lavendeln fortfarande står grön. Jag kan nästan känna dess ludna blad mellan fingrarna och doften som de utsöndrar. Jag ser framför mig röda vinbär och rönnbär. Jag har planer för trädgården till nästa säsong. Jag har alltid älskar daggen som daggkåpor fångar upp. De finns ju faktiskt i stor version också. De vill jag ha!
Jag vill även göra platsen för vattenslangen och vattenposten mer tydlig. Gräva bort en bit av gräsmattan och lägga markväv. Fylla ut den med små runda stenar i en vacker bågform. För att markera och för att vatten och stenar passar så fint ihop.
Jag vill även ta bort gräsmattan en bit runt hela huset och lägga grus mot grunden. Ytterligare lite struktur till min oskötta trädgård samt praktiskt. Just nu har jag brännässlor runt hela huset och det vill man ju helst slippa när sonen börjar gå. Ytterligare ett plus är att det underlättar gräsklippning och ansning runt kanterna.
Samt ett stenparti i den branta slänten mellan huset och vägen. Det är omöjligt att klippa den med gräsklipparen. Så jag behöver alltså börja släpa sten hem. 
(alla bilder är lånade- klicka på bild för källa)
 
Kommentarer
Michan

Hej
Börja med att alltid peta ner nagelbanden från nageln, jag brukar använda en annan nagel :) Brukar du inte göra det rekommenderar jag att du gör det första gången efter en dusch eller bad och sen om du inte har jätte torra nagelband och det verkar du ju inte ha eftersom du inte tänkt på det själv : ) så kan du bara ta en liten klick av valfri fet salva eller handkräm och massera in på varje nagelband. Jag brukar göra det på kvällen när jag lägger mig men på vinterhalvåret så är mina obotligt torra iaf.
Hoppas jag var till nån hjälp och kul att du frågade.

2012-09-05 @ 09:12:38
URL: http://michaela-michan.blogspot.com/
Sofie

Åh det kommer ju bli jätte fint sen när du sätter alla dina planer i verk! Haha ja bra där att få väck bränneslorna innan han börjar gå!
Hoppas du mår bättre nu!

2012-09-05 @ 21:27:40
URL: http://blomstertappan.blogg.se
CJ

Vilka fina färgskalor av grått. :) Trevlig helg!

2012-09-14 @ 15:30:26
URL: http://cjs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!