2012-09-13 ? 00:24:26

I väntan mellan två årstider

 
Jag hinner inte med några övrigheter någonmer. Det jag hinner just nu är att vara mamma, att sköta hushållet, att jobba lite extra och att studera en massa. Under dagarna är jag mamma. Min egentid på kvällen går till att lära mig kasusformer, omljud, diftongering och digrafer. Bland mycket annat! Men i Kiruna är det höst. Vi klär oss i ylle. Idag hade jag till och med vinterkängorna på. Det känns som om att hösten bara är en enda väntan. Man förbereder sig för den långa vintern. Men nu känns det mer okej. Jag längtar faktiskt lite efter vinter och snö igen. Jag vet att den känslan kommer tillbaka. Varje år.
Kommentarer
Sofie

Jag är väldigt imponerad över dig, mamma, jobba extra och studera! Så duktigt!!
När brukar den första snön falla uppe hos er? Funderar ofta på hur det är att bo uppe i norr, det är ju ett sådant annat klimat och liv än här nere i plats Östergötland! Tänker att man måste vara en vintermänniska, stämmer det?!

2012-09-14 @ 21:50:46
URL: http://blomstertappan.blogg.se
evelina

Åh tack snälla för de orden. :) Så glad jag blev. Den första snön brukar komma i mitten av oktober. Kring den 12e ungefär. Man måste definitivt vara en vintermänniska för att bo här. Hittills har det snöat varenda månad detta år!! Alltså även under juni, juli och augusti också. Men jag älskar vinter å snö. Möjligheterna med dem är oändliga :)

2012-09-16 @ 21:25:00
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!