2012-09-25 ? 22:10:00

Petit-choux / Vattenbakelser


Jag har provbakat en gammal hemkunskapsklassiker. Petit-choux! Små lätta och goda bakelser som ser fina ut men är så lätta att göra. Jag följde detta recept.  
Man skulle enligt receptet spritsa 20 stycken bakelser. Jag fick ut 42 stycken. Så mina blev nog lite små men jag tror att de kommer att passa utmärkt för Niilas kommande ett-årskalas! Man kan göra dessa helt sockerfria med färska skivade jordgubbar. Så nu vet ni vad det kommer att bjudas på bland annat mellan jul och nyår.
De var jätteroligt att spritsa ut dessa!
Så jag har fått bjuda runt småbakelser med grädde och jordgubbssylt. De blev uppskattade!
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!