2009-02-07 ? 20:23:04

Ett besök med gamla anor

JOKKMOKKSMARKNAD 2009



Ja då har man varit till Jokkmokk i år igen. Som vanligt väldigt kallt.
Minus 23 grader och smått blåsigt. Brr! Galet mycket folk men superhärlig
stämning. Min favorit är Gamla apoteket, nuvarande turistbyrå, där de säljer
hantverk som linnekläder, lapptäcken och stickade assocearer. Mina
ögon föll även på havtornmarmelad och kanderad ingefära. Ovanligt!
Jag handlade en ny sjal, tigerbalsam, brödkorg, klädnypor, synålar
och lite marmelad.
Jokkmokk marknad har mycket gamla anor. I år anordnades den för
404e året! Här hittar du en blandning av samiskt hantverk, musik, kultur,
bruksföremål, matprodukter och lokala varor.
Det är en marknad man verkligen bör besöka någongång. Tyvärr glömde
jag min kamera så jag fick bara dåliga mobilbilder. (Var föresten så kallt
att man ogärna tog av sig handskarna för ofta) Men besök gärna själva
för att få hela upplevelsen!

Kommentarer
Anna

Vilken sjal köpte du.. Min e grön från Östra skolan, direkt in till vänster..:)

2009-02-08 @ 16:19:59
URL: http://narpi.blogg.se/
Anonym

Vilken sjal köpte du.. Min e grön från Östra skolan, direkt in till vänster..:)

2009-02-08 @ 16:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!