2009-02-12 ? 21:15:29

Utkast: Lagade Grekisk ...

Lagade Grekisk lammfärspaj igår till middag. Supergott
och lite ovanligt för oss som mest äter renkött här uppe.
(receptet hittade jag på www.receptcentralen.se)

Börja först med att göra en pajdeg. Den jag gjorde består
av 3 dl mjöl, i tsk bakpulver, 0,5 dl flytande margarin och
1 dl mjölk. Klä en pajform och förgrädda 10 min i 200 grader.



Börja med att skala, hacka och bryna 1 gul lök, 3 vitlöksklyftor i olivolja.
Tillsätt 400 g lammfärs och 5 msk tomatpuré och bryn. Smaka av med
salt och vitpeppar.
Fördela lammfärsen i pajskalet. Lägg ca 150 gram delade körsbärstomater
(bara för att jag tycker de är godast), 250g fryst broccoli och fetaost över
lammfärsen.



Vispa ihop en äggstanning bestående av 4 ägg, 2 dl gräddfil och 1 1/2 dl
mjölk. Fördela 1 kruka färsk basilika i och slå över pajen.

Grädda pajen i mitten av ugnen 200 grader i ca 40-60 min. Kontrollera med
jämna mellanrum att den inte får för mycket färg. Täck i så fall med
aluminiumfolie.


Kommentarer
Andie

Det såg jättegott ut!

2009-02-13 @ 00:33:51
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!