2010-12-06 ? 19:30:27

Birds of a feather flock together

Den senaste tiden har jag försökt leva så mycket som möjligt efter en för mig
ny devis. Nämligen att utsätta mig för så många upplevelser som möjligt utanför
min bekvämlighetszon. Det funkar hittills jättebra och jag upplever en ny sorts jag
som faktiskt tar tag i saker. Även de som känns lite jobbiga eller obehagliga. Saker
blir helt enkelt gjorda. Bara under de senaste veckorna har jag lärt mig mer om
mig själv och upptäckt nya sidor hos mig som jag inte visste fanns. I lördags bestämde
jag mig för att gå på personalfesten ensam. Jag tog själv sedan kontakt med människor
och det gick ju hur bra som helst. Jag kände mig inte ensam en enda stund under den kvällen.
När jag sökte jobb så satt jag inte och väntade utan tog själv kontakt med cheferna för olika
företag och frågade mig fram. Och med vilka lyckade reslutat sedan!
Visst har jag varit rädd och nervös för många saker men det gäller bara att göra dem ändå.
För sedan när man väl lyckats med det så får man en otrolig självförtroende kick. Jag ska aldrig
sluta leva så länge jag lever. Och jag känner att jag inte längre kan leva mer med bara kanske
utan endast med "jag ska".
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!