2010-12-06 ? 21:51:53

Mitt arv

Det finns ett stående skämt inom familjen om att jag kommer att få ärva
pappas gamla kassettband samling. En låda med band som är så gamla att
de torkat. Helt olyssningsbara och de flesta är faktiskt direkt inspelade från
radion. Men jag kommer alltid få bära med mig dessa. Då jag aldrig kommer
kunna slänga dem just på grund av att jag fått dem av min pappa.
Min tanke är nog samma när jag i framtiden ska ge över min "dyrbara" Jie keramik
samling till mina barn. De kommer vara så sjukt less på Jie tavlor men måste
behålla dem heeeela sitt liv bara för att de var från mig. Tihi.
Mitt senaste inköp. Trana Västergötlands landskapsfågel av Staffan Johnson
för Jie Keramik 291-7.
Kommentarer
LisaL

Den dära JIE tavlan var faktiskt riktigt fin :D sa till mamma att visst har du nån sån JIE tavla, jooo,men dom hade hon visst kastat eller lämnat in nånstans :S

2010-12-07 @ 09:18:56
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Evelina

Tack! =) Jo jag tycker hemskt mycket om den. Passar ju också eftersom det brukar vara tranor där bakom huset mot nördsjön. Jag har väl blivit lite av en samlare av lite olika JIE. Räknade efter igår att nu är jag uppe i 13 JIE-tavlor och ett troll.. 10 hänger i NLT. =) Hehe och fler lär det nog bli.

2010-12-07 @ 18:47:23
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!