2011-02-12 ? 21:20:48

Evelina-dagen!

Idag är det Evelina-dagen. Dvs min namnsdag. För att fira det (för fira gör jag alltid)
här på bloggen så har kameran fått följa med under hela dagen. Så att jag kan visa
hur en Evelina-dag kan se ut.
Klockan åtta vaknade jag pigg och glad och tittade direkt ut genom persiennerna för att
se om det var en skoter-dag. Detta var synen.
Skotern och släpet stod inparkerad mellan två bilar och snön gick högt. Omöjligt
för mig att få ut. Så jag la mig igen och filosoferade i sängen innan jag kom på
att det faktiskt var Evelina-dag. Glad "sov" jag en halvtimma till och blev väckt
med morgonkaffe, fika och paket! Jo jag får faktiskt paket på Evelina-dagar!
Jättespännande ju! I paketet låg någonting som jag önskat hett men sedan
glömt bort då jag inte haft pengar till det. Ett par underbara mockaskor med
fransar! Och ett paket mörk choklad med chokladmousse i.
Kärlek! Smsade lite med tjejerna på jobbet innan det var dags att stiga
upp ur sängen på riktigt.
Fick med nöd och näppe upp ytterdörren och kunde plumsa över snövallar
för att komma till bilen. Lämnade av Peter på jobbet och hämtade upp syster
och Nicke för att gå på Kiruna marknad.
'
Syrran hittade direkt den finska korven. =)
Vi sprang lite ärrenden och jag provade Lanvins parfym Marry me
Kicks. Underbar! Åkte vidare till mormor som hade alla hjärtans dag
tårta redan idag.
Vi fikade.
Sedan fick jag en så fin så fin tröja som mormor haft förr men som jag fick
ta över. Den är rosa och mjuk. Vi blev kär i varandra direkt.
Kollade på traktorn som jobbade ute och drömde om att bli skogsmaskinförare
men insåg att jag inte skulle kunna fälla något träd. Trädkramare som jag är.
Åkte ner till mor och far och åt världens godaste tacopaj. Tusen tack
för den goda maten. <3 Och de gav mig så fina tulpaner i olika färger.
Sedan blev det frisörtime. Syster blonderade och toppade mitt hår. Och
jag fick ett par hemskt söta tjocksockar som matchade mommotröjan.
Sedan hittade vi bildförvrängaren i Peters HTC mobil och skrattade oss
fördärvade. Jag grät och kladdade ut tårarna i hela ansiktet.
Och det fortsatte ett bra tag efter att vi kommit hem igen. Nu ligger jag i
soffan istället med en påse chips och tittar på allt fint jag fick idag.
Summa sumarum= En mycket bra Evelina-dag! Tack alla ni söta!
Kommentarer
Andie

Wonderful. Glad Evelina dag till dig idag!

2011-02-12 @ 22:55:06
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
evelina

Tackar vänligast!

2011-02-13 @ 09:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!