2011-07-19 ? 18:24:07

Renoveringen och målningen av ribbpanelen

Här kommer lite bilder från renoveringen som egentligen hela veckan handlade om. Ribbpanelbytet och målningen. Veckan innan hade sågen i grannbyn sågat upp fina ribbor i lokalt virke åt mig. 3 kronor metern betalade jag. Så det första jag fick göra var att börja grundmåla dem. Vädret var toppen så jag fick gömma mig lite i skymundan för färgens skull.
Det är härligt att man har grejer på gården som är användbara och fungerar.
Arbetet påbörjades sedan med att riva ner de odugliga panelen och ribborna och spika upp de nya. Sedan blev det skrapning och fläckgrundning. Allt är gjort med bara en stege och en pallstege till höjdhjälp.
Gamla varulådor fick vara sågbock.
Dessutom hade jag ju världens bästa hjälp bakom ryggen. Mamma och pappa. Ja, ni är så himla bäst och jag älskar er så mycket. <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!