2011-11-21 ? 23:44:54

Livet på jorden


Just nu känner jag att jag behöver isiga vägar, frostiga fönster, varm andedräkt som blir till rök ute i kyla. Jag behöver sätta ner fötterna i stickade tossor, baka hemgjord limpa som är lite för kompakt, bre den med klumpvis med bregott och doppa den i mitt morgonthé. Sedan vill jag spana mot en färdigbäddad spjällsäng som inväntar sin ägare, känna doften av mitt nytvättade sänglinne och nyvaskade parkettgolv. Jag vill ställa min tomma thékopp på en kall diskbänk av plåt och fortsätta dagen med att sätta upp mitt hår som mest bara är i vägen. Dra på mina nya näbbskor i mörkt skinn och svarta läderremmar. Klä öronen med öronhängen med fjädrar. Bädda ner magen i en varm vinterjacka som täcker precis hela magen med råge. Öppna ytterdörren och dra in friska andetag av nyvinter. Känna mig som att jag är precis där som det är meningen att jag ska vara. När man bara är och man bara är den man är.
Kommentarer
Lisa

Älskar dom skorna :D sååå SÖTA! kram

2011-11-22 @ 10:04:43
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Andie - med pyret i magen

Åh vilken norrlandsromantik du beskriver Evelina!

2011-11-22 @ 21:25:15
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!