2011-09-01 ? 18:01:28

Öland del1

På torsdag tog vi bron över till Öland. Vädret var till en början lite grumsikt men det klarnade under dagen. Det var ju bra för detta var första gången som jag var till Öland och vilken fantastisk ö det är.
Öland hade ett fantastiskt utbud av allt mysigt man bara kunde önska. Som keramikbutiker som heter Paradisverkstan. LJUVLIGT! säger jag bara. Hade jag kunnat så hade jag tagit med mig en av allt hem.
Vi fann direkt två stycken minigolfbanor. Här är fantasigolfen med vattenfall...
..traktorbanor (!)...
..och krokodiler som Armin fick hoppa över för han sköt bort sin boll hela tiden.
Den andra golfbanan var som minigolf i jättestorlek. Med riktiga green som var flera meter stora så varenda hål tog flera flera slag.
När vi ändå var på Öland besökte vi världsarvet Alvaret. Det var ett stort kargt landskap.
Men här fanns också massa betande djur. Detta lilla föl kunde jag inte låta bli att klappa på men som tack så försökte den knapra mina skor. Inte alla dagar man har små hästtänder som knaprar en på tårna.
Men i Alvaret växte också vilda orkidéer
Vi stannade till vid små gårdsbutiker och lador.
Där man fick plocka själv vad man ville ha
Välja och vraka mellan rödbetor och olika potatissorter
Sedan var det bara att välja vad man ville ha bland allt gott
och betala för sig i ett litet hål.
När man var färdig kunde man gosa lite med den sömniga kattungen i fönstret. Detta tyckte jag var världens bästa affär!
Kommentarer
Andie

Jag förstår att du blev förälskad i traktorbanan på minigolfen. Och gårdsbutiker är ju så söta! Önskar att det fanns fler sådana.

2011-09-08 @ 15:01:30
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!