2012-08-01 ? 21:56:49

Gubbproblem

Förra hösten så gjorde jag en rejäl rensning i mitt jordgubbsland. De jordgubbsplantor och smultronplantor som jag planterat så prydligt växte alldeles för bra och spred sig i en rasande fart. Så jag tog helt enkelt och slet bort hälften av de gamla och hälften av de nya. Sedan såg jag till att de återstående plantorna var någotsånär placerade långt ifrån varandra. Trots denna omilda behandling så ser det exakt likadant ut i mitt jordgubbsland i år igen. Jag funderar på vad jag ska göra. Jag kanske borde expandera och göra ett stort jordgubbsland istället för bara en pallkrage. Hur skulle jag lösa det bäst så jag slipper rensa ogräs till förbannelse varenda gång jag kommer ner?
Hur som helst så har jag fått bygga upp skyddsnätet på höjden också så mina livskraftiga växter får plats och inga fåglar äter upp mina jordgubbar. Dessutom har jag fått en skottkärra av mina kära föräldrar. Så nu går allt trädgårdsarbete på under halva tiden. Den är kanon!!
Kommentarer
Andie

Du kanske kan göra en till pallkrage intill den du redan har så kan du ha jordgubbar i den ena och smultron i den andra?

2012-08-02 @ 22:58:12
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!