2012-01-03 ? 17:16:13

Gott nytt 2012!

Välkommen 2012!
Då var vi tillbaka i Kiruna igen. En familjemedlem rikare. Och vilken enorm rikedom det ligger i att få hålla sitt barn i armarna och känna honom sova tryggt hos dig. 29 december var det dags. Vi kom till BB vid nio-tiden på morgonen och barnmorskorna mötte oss välkomnande. "Idag ska vi få fira en födelsedag" sa de.
17.16 kom det första skriket (från babyn- förr och alltfler från mig). Armin fick ta emot vårt barn i armarna. Jag låg mest ner och pustade ut. Du är äntligen här! Jag såg en baby som var det mest perfekta jag någonsin sett och hjärtat svämmade över av stolthet och lycka. En son! En son! Jag såg direkt att det var den Niilas Zackarias som vi väntat på. Efter detta följde en fantastiskt natt då man var mycket trött men ändå inte kunde sova. Man kunde inte få nog av att bara titta. Titta och krama om, vyssa och vagga.
Nyårsafton tillbringade vi på BB. Vi hade egen nyårsmiddag. Vi åt färskt bröd, tapas, gorgonzola och Västerbottensost. Vi tittade på fyrverkerierna vid tolvslaget med babypolarna och skålade i champagne.
2011 har varit ett oväntat år. Livet har vänt och jag har fångat en riktig lyckoslant! Det kändes först så himla sorgligt att året är slut. Riktigt stora saker har hänt på några få månader. Men samtidigt blir jag helt bubblig av lycka av att tänka på vad 2012 kan innehålla för underbara stunder. Samtidigt är jag avvaktande för de eventuellt sorgliga stunder som också kan komma. Men just nu lever jag dag för dag för att jag vill vara så närvarande jag bara kan och njuta av de underbara dagar som är just nu.
Nyfamilj. Imorgon kommer Niilas storasyster!
Kommentarer
Andie - med pyret i magen

Åh så fantastiskt det låter. Jag tror att 2012 kommer att bli ett fantastiskt år med massor av spännande händelser och nya erfarenheter!

2012-01-06 @ 17:35:01
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!