2012-07-31 ? 11:50:16

Uppfräschning av fasaden

Jag har varit i Norrlångträsk den senaste 10 dagarna ungefär. Jag ville ju så gärna passa på att måla färdigt den sista väggen så länge jag har lyxen att få de bästa två barnvakterna med mig. Niilas mormor och morfar. Så med mycket hjälp av dem så fick jag äntligen skrapat och fläckgrundat kortsidan.
Sedan kan ni se här det färdiga resultatet!!! Jag är så nöjd! Nu har jag bara kvar "kransen" runt huset att måla med vanlig faluröd. Men denna sommar regnar ju bort! Jag är inte nöjd med vädret. Jag får nog snart åka tillbaka och ordna med målningen av det sista. Jag kan lika väl skriva klart nu min "att göra lista" för nästa sommar. 1. Måla hela huset en sista täckande gång (sedan påstås det hålla i 16 år) 2. Byta och måla knutbrädor 3. Måla plåttaket 4. Byta golv i gäststugan. Framtida projekt: Byta fönster i hela huset och lägga golv på övervåningen.
Kommentarer
Andie

Det är mycket pyssel med att ha hus, men samtidigt är det ju himla skönt att veta att man har ett hem även om man inte bor där permanent så att säga.

2012-08-02 @ 22:49:53
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!