2013-04-04 ? 19:52:58

Förarbete - maskeringstejp

Nu har jag plockat fram bilderna på mitt förarbete. Själva maskeringstejpandet. Som ni ser så använde jag mig av en tågbana (!) som mall och det var ju supersmidigt. Raksträckorna så tejpade jag bredvid spåret. Men i kurvorna och rondellen så tejpade jag småbitar på bordet och halvt över rälsen.
 
När allt var tejpat så tog jag en vass tapetkniv med nytt blad och skar försiktigt under rälsen. Tänk på att tejpa alla tejpbitar åt samma håll så blir det lätt att skära. Det blir dessutom mycket lättare att ta bort tejpen sedan efter de blivit målat. Då följer allt med i ett svep. Riktigt bra istället för onödigt pillande bit för bit.
 
Sedan var det bara att plocka bort rälsen och rengöra dem på tejpresterna. Kvar blev en perfekt rondell.
 
Fortsätt tills hela bilbanan är klar och sedan är det bara att börja måla. Tänk på att plocka bort maskeringstejpen innan färgen torkat för annars blir det marigt när den sitter fast i i färgen! Men min maskeringstejp på 13 kronor från Lakkapää höll inte riktigt och små färgklickar letade sig under tejpen här och där så jag fick efterdra kanterna med pensel och stadig hand. Finns säkert bättre maskeringstejp. Alltid när de målar på tv4 Äntligen hemma får de ju toppenfina kanter! =)
 
 
Kommentarer
sofie

å smart att ha en tågbana som mall! haha slår vad om att deras maskeringstejp ibland också släpper igenom färg!s

2013-04-04 @ 21:22:05
URL: http://blomstertappan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!