2013-02-20 ? 21:54:42

Ge mig ett nytt språk och andra tankar - mitt tidsfördriv

Ikväll har jag spottat och svärt lite över min samiskakurs. Denna delkurs med textläsning är tydligen inte alls min grej. De samiska orden ger mig dyslexi och bokstäverna bara dansar runt i ring i min iris och in i hjärnan. Men jag vet ju om att motivationen inte är på topp. Jag är trött och behöver sova. Sedan kan jag ta tag i mina översättningar. Men att översätta gamla texter om samer på fjället som super och stjäl är ändå och kommer ändå att vara segt.
 
För att pigga upp mig så bestämde jag mig för att läsa bloggar ikväll. LOVE BLOGLOVIN som sparat alla mina olästa på hög för mig att plöja igenom. Jag har tittat på surprise cupcakes och målningsprojekt.
Jag har funnit de rätta orden för en känsla
 
Men en sak som gjorde mig riktigt riktigt riktigt glad. Sådär bubblande lycklig och himlastormande stolt i hela magen skrattigt. Det var ju att inse att jag nåt ett av mina mål!
 
Jag gick in på den här bloggen Sápmi fur alle och insåg att jag kunde läsa och förstå all text. Sist jag kikade in var jag ljusår ifrån. Men nu..... jag kan!
 
 
                                                                                                             Min hjärtapresent från Armin
 
 
Kommentarer
sofie

Jag är riktigt imponerad över dig, samiska kan inte vara lätt att lära sig. Så kämpa på, klart du kommer fixa textläsningen med!
Vilket vackert smycke!

2013-02-26 @ 10:17:10
URL: http://blomstertappan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!