2013-02-13 ? 09:39:08

På egen planhalva

 
Hejsan såhär mitt emellan fettisdagen och hjärta/smärta-dagen. Just nu jobbar jag heltid, pluggar, skottar snö och försöker tillbringa all min lediga tid med Niilas. Men det är sista månaden nu innan jag går tillbaka till föräldraledigheten. Min tanke är att satsa på skolan nu de sista månaderna februari-maj och jobba lite förstås. Men framförallt ta igen massa tid med Niilas. 
 
Januari och februari är i alla fall mina favoritmånader på hela året. Kylan i luften. Hoppet och krispigheten.
 
Så nu längtar man tillbaka till enkelhet. Till Norrlångträsk. Till Parkalompolo. Jag längtar hem. Där allting är som jag vill att det ska vara. Dagarna är långa och förståndiga. Man dricker kaffe,pratar och gräddar plättar. Fötterna på egen planhalva igen.
 
Om jag är oaktiv här de sista veckorna av februari så kan ni ju också följa mig via Instagram.
 
semecco heter jag där
 
På återseende! Mana dearvan!
Kommentarer
sofie

Sådan sötnos och semlor verkar han gilla, iallafall grädden!!
Du är faktiskt en av de få personerna som gillar januari och februari, men jag kan tänka mig att det säkert är vackrare och "skönare luft" uppe hos er. Här nere längtar man mest till våren som väntar runt hörnet!

2013-02-26 @ 10:20:24
URL: http://blomstertappan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!