2009-01-28 ? 14:59:16

Som en chokladsmet

Allt är en röra, vår bankman har fått influensa och på måndag görs affären!
Jag har ännu inte ringt försäkringsbolaget. Någon soffa har vi ännu inte
heller. Det enda vi har är en uppblåsbar säng och vi är 4 personer!
Djuren kan vi inte ta med och djurvakt har visat sig vara jättesvårt att
hitta. Men jag är nog bara lite stressad just nu. Allt brukar ju lösa sig.
Kommer föresten en massa bilder till helgen ifrån stugan.





Därför tänkte jag dela med mig av ett favoritrecept. Har själv fått den av
en arbetskompis och den återkommer alltid med jämna mellanrum
när jag bakar. Brukar själv använda formar i silikon då vanliga pappers-
formar fastnar så lätt.

PARADISETS CHOKO-MUFFINS

Muffinsmeten:

Vispas poröst:
-2 ägg
-3dl socker
-1krm salt
-2tsk vaniljsocker

Blandas med äggsmeten:
-4msk kakao
-1,5 dl vetemjöl
-100 g smält smör

Chokosmet:

Låt sjuda i kastrull:
-100g smör
-4msk socker
-2tsk vetemjöl
-4 tsk kakao
-1dl mjölk
-1dl grädde

#Häll muffinsmeten i formar (ca 15 stycken) och grädda i 160 grader
  i 15-20 min. 
#De SKA SJUNKA! Så oroa dig inte och tro att du misslyckats
#Häll chokosmeten i mitten ca 1 msk per form.
#Låt svalna i kylen.

Skall ätas frysta så ingen stress när du får oväntat besök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!